söndag, oktober 29, 2006

Gness och gnäll

Efter tentan har allt gått downhill. Jag tror att jag börjar bli rejält sjuk. Det enda jag har velat göra idag är sova och grina. Jag har haft ont i huvudet, i halsen och i näsan (och armen, men det beror bara på överansträngning). I hate it.
Fast å andra sidan skulle det vara rätt skönt att min latenta förkylning äntligen bryter ut. Kanske kan jag gå vidare i livet då.

På tal om något helt annat: hela den här vintertid-sommartid grejen gör att jag freakar ut lite. Jag och Mikaela diskuterade saken ingående igår och kom fram till många saker vi inte kunde svara på. Och idag berättade Niki en historia om ett tvillingpar där den yngre tvillingen var äldre på pappret. Sånt skrämmer mig. Mesig? You bet.

4 kommentarer:

Paulina sa...

Hallå, "gness", är inte det det som ungar gör när du humpar tenar och sånt?

sommartid/vintertid skrämmer mig med. Eller förvirrar mig iaf.

Malou sa...

peck: Du humpar tenar? Förklaring, tack! :P
Jag hatar sommartid-vintertid. Jobbigt.

Paulina sa...

"de humpar stenar" skulle det ståå

Malou sa...

peck: Haha, ok. Jag vet faktiskt inte... jag ser det som en synonym till gnäll. Typ.