lördag, oktober 07, 2006

Söndag på en lördag

Jag vaknade för ca en timme sedan med en distinkt känsla av söndag i hela kroppen. Det kan ha något att göra med min svidande näsa (orsakad av en monsterförkylning som vägrar bryta ut på riktigt), mitt ömma huvud (orsak okänd) och den allmänna söndags-feeling som med jämna mellanrum griper tag i kroppen och gör en segtänkt och trött på det mesta.

Eller så är jag bara irriterad på människor i allmänhet, och vissa mer i detalj. Och på allt annat. Uppenbarligen har jag vaknat på fel sida.

Eller så är det helt enkelt så att jag har sjukt mycket saker att göra, inte vet var jag ska börja och det där som jag antog var söndagsseghet helt enkelt är stress blandat med mild panik som börjar smyga sig på. Ett sätt att hantera stress är förstås att lugna ner sig och göra en organiserad lista. Here goes...

Att göra:
- städa.
- duscha + raka benen (om energi och entusiasm kan framkallas).
- översätta trist text om Stephen King, och ett antal ännu tristare uttryck.
- läsa två korta noveller ur 300-kronorsboken som jag sedan aldrig kommer använda igen.
- läsa Sula av Toni Morrison.
- skriva uppsats med titeln A person who meant a lot to me when I was young. Eftersom jag anser att jag fortfarande är ung har jag valt en person som betyder mycket för mig än idag.
och sist, men inte minst:
- försöka med konststycket att titta på både Sverige-Spanien och ha Ally McBeal-maraton med mamma på en och samma gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill ha tillbaka min film