onsdag, november 15, 2006

Busy fucking beaver

Det här kan mycket väl vara den längsta dagen i mitt liv. Jag har pluggat som en idiot, och för en gångs skull fått saker gjorda. Jag har gjort en presentation om media i USA till Culture & Society-lektionen imorrn, läst klart boken till Litteraturen (jag bytte från den sega maoriboken till The No.1 Ladies' Detective Agency) och faktiskt till och med börjat lite smått på den vedervärdiga, mardrömsgivande uppsatsen. Jag påstår inte att jag har skrivit något av värde, men det känns iallafall som att jag kan unna mig en lugn TV-kväll utan att få dåligt samvete.

Jag hade tänkt följa med mamma till mormor ett tag, men precis när vi skulle åka fick jag så sjukt ont i ryggen att jag inte pallade att röra mig. Ischias, sa modern. Huh? sa jag. Hur som helst har det gått över nu.

Nu är frågan: käk eller tupplur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra byte. Jag gillar den boken (eller hela serien faktiskt).

Malou sa...

ellen: Den visade sig vara ca 300 gpnger lättare att ta sig igenom. Jag är ruskigt glad att jag bytte :)