onsdag, november 01, 2006

Let it snow!

Jag älskar säsongens första snö. Dock älskar jag inte de isiga vindar som kom med den denna gång.

Jag älskar också att det är en riktig TV-kväll ikväll. Jag älskar inte att jag vill se fyra olika program som går på samma tid. Det får bli OC med mamma, Lost direkt efteråt och sedan repriserna av Top Model och Entourage.

Entourage, förresten. Såg en reklam för den första säsongen på DVD, och speaker-kvinnan uttalade titeln exakt som det stavas. Hrm.

Det var en lång dag i skolan med översättning, culture and society och så ett extra grammatikseminarium. Vissa saker klarnade iallafall. Det märkliga är att jag inte kan sluta rapa så fort Diane håller i lektionen. Hon måste tro att jag är jätteäcklig (jag rapar typ aldrig i vanliga fall).

Nu ska jag ta ett glas julmust, kolla på snön och låtsas att det är i slutet av december!

4 kommentarer:

Paulina sa...

läs de två sista styckena i denna post, lollo, så får du kanske klarhet

Malou sa...

peck: What mean you? I don't quite understand!

elinlee sa...

Snö? Jag kan inte fatta at det är snö hemma. Jag får akut-kramps-hemlängtan! Jävla Australien.

Malou sa...

elin: Sverige är svårslaget på vintern faktiskt... :) Men det kommer ju tillbaka nästa år också!