måndag, november 13, 2006

Lusse Lelle

Klockan 16 idag infann jag mig vid Konserthuset för lusse-audition, med den naiva idéen att jag nog skulle vara ute därifrån vid fem igen. När mamma hämtade mig klockan 19.30 var jag relativt mör. Jag blev iallafall fotograferad, intervjuad och fick testsjunga. Sedan väntade vi. Och väntade. Och väntade lite till. När namnen på Luciakandidaterna väl ropades upp hade jag börjat bli arg. "Kommer jag inte med nu, efter att ha väntat i över tre timmar blir det andra bullar", tänkte jag. Men det gjorde jag. Kandidat nr 6. Det är jag. Ta fram mentometerknapparna, Västeråsare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du västeråsarna blir misstänksamma om jag skriver mig i er kommun dagen innan valet och sedan "flyttar" efter att ha röstat?

Hoppas verkligen att du är medveten om att du MÅSTE publicera bilden här på bloggen OCH dagligen jobba med en personvals-kampanj här. (Vi har ju som bekant snackat om att vi ska sköta the goodguys-kampanj i nästa val, lika bra att börja öva).

Paulina sa...

Fan, jag vill ju rösta JÖ. Och jag känner ju knappt några västeråsare alls..vad ska jag ragga för röster? Jävla pissbajs. Räcker det inte att man får västeråsaren, eller något sånt?

Föresten! Om jag kommer på hur man gör, får jag lägga in en lollo-visa i bloggen då?

Anonym sa...

Grattis...kul attt du kom med.

Malou sa...

ellen: Jag vet faktiskt inte hur uppmärksamma de är... Men jag tror inte att det finns några regler för vem som får rösta ;)

Angående den där bilden... Jag lovar inget innan jag har sett hur den blev :P

peck: Du är nog i allra högsta grad röstberättigad. Du är ju hallstabo för fan! Och ja, det kan du väl få!

therese: Tack så mkt! :)

Paulina sa...

Yay, och Yay