torsdag, november 09, 2006

Lussebullen Malou

Imorse frågade jag mamman min om hon tyckte att jag skulle vara med på Kulturskolans årliga julkonsert. "Nej, jag vill att du ska vara Västerås Lucia", svarar mamsen. Efter det lyckas jag dra ur henne att hon och hennes kära vän Catharina har smyganmält mig bakom min rygg. Jag blev arg. "Men men", tänkte jag. "De hör nog inte av sig..." Trodde jag ja. För en timme sedan ringde en rar kvinna från Västerås stift och säger att de vill att jag ska komma på audition. På måndag. Och sjunga Natten går tunga fjät. Och jag, som brukar sitta och asgarva åt kandidaterna i tidningen, och som aldrig, aldrig har uttryckt någon önskan om att vara Lucia eftersom jag inte är det flickigaste Gud skapat... jag säger "Ja, tack, det gör jag så gärna", medan mitt inre skriker "screw erat jävla Lucia-tåg". Jag funderar på att gå dit och sjunga för jävligt.

Jag som inte ens kan texten till lusse-låten. Jag måste lära mig att säga nej.

9 kommentarer:

Anonym sa...

du har min röst i alla fall :)

Anonym sa...

hahahahhahahahahahahhahahaahhahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahaahahhahahaahahahahahahahhahahahah!!!!! värsta kul!!!!! jag kan lära dig luciasången hahahahahahahahahahaha jag kan inte sluta skratta

Anonym sa...

På högerbenet precis ovanför fotknölen. GJORDE SKITONT! ankeln är helt uppsvälld nu. haha. men jag blev riktigt nöjd. :)

Malou sa...

slagge: Jag tackar och bockar :)
Ja, det är ju inte skönt, precis, men visst är det väl värt det? :)

hanna: du är en ond, ond kvinna. Jag ska anmäla dig också.

Paulina sa...

wohwohwooooo

Anonym sa...

sååå faaan heller att du ska! hahahahahahahahahahahahahahah HEJA MANFRED!!!

Malou sa...

peck: Kan du fatta att jag faktiskt sa ja? Efter den diskussionen vi hade tidigare... :P

hanna: Du kan inte säga till mig vad jag ska och inte ska göra. Fast det är för sent att anmäla nu.

Anonym sa...

he he he!

har iofs aldrig blivit anmäld till nåt Lusseri, men den där känslan av "va f-n gör jag nu?!" och "hur gick detta till?" känner jag till.

Malou sa...

ellen: Jag med. Jag är en riktig push-over, egentligen. Nyårslöfte: skaffa cojones!