torsdag, november 23, 2006

What ever happened to the funky race?

Oj. Ojojoj. På schemat idag stod poesi. Poesianalyser från 10-14.30 med en timmes lunch (flottig vegoburgare på Kåren. Inte jättemums.) som enda paus. It makes Malou a dull girl. Jag har sagt det förr, och jag tänker baske mig säga det igen: jag hatar poesi. Inte all poesi, man ska inte generalisera. Jag är till exempel väldigt förtjust i Shakespeares sonetter, och min kära Peckelalis diktsamling Kaststygn är strålande. Men all annan poesi. 95% sentimentalt dravel, 3% annat dravel och 2% läsbar lyrik.

Nu ska det läsas om Storbritanniens historia. Inte så yeah yeah, wow wow.

ps. Dags att rösta people! Kandidat nr 6. Rösta här.

3 kommentarer:

Malou sa...

lisa: Jag tackar ödmjukast! :)

Anonym sa...

Shit är du kandi nr 6???? Damnt it!

Just kidding. Som den ansvarsfulla medborgare jag är satte jag mig in i valet och studerade nogrant alla kandidater innan jag röstade. Hoppas nu bara att du håller ditt vallöfte!

Malou sa...

ellen: Haha :) Självklart håller jag mina löften (att sprida glädje och fred på jorden), man är väl ingen Reinfeldt heller...