fredag, november 17, 2006

Skolarbete och annat trivialt

Föreläsningar från 9.15 till 14.45 utan lunchpaus stod på schemat igår. Det var utmattande. Speciellt när allt gick sådär, och man var mer än lovligt seg och uttråkad efter första lektionen som handlade om poesi. Åter igen: jag hajar inte dealen. Efter sista seminariet racade vi iallafall upp till instutitionen eftersom det ryktades om att grammatiktenteresultaten hade kommit upp. Och mycket riktigt. Jag hann bli riktigt besviken på mitt svaga G innan Carin påpekade att jag kollade på fel rad. Uppenbarligen kan jag inte mitt eget personnummer. Tragiskt. Ett VG blev det. Happy happy!

Och så den här dagen.
Saker jag gjort istället för att skriva uppsats: suttit här, ätit glass, kollat på America's Funniest Home Videos, spelat gitarr, undersökt min tenta, skickat sms, funderat på vem mer man kan skicka sms till, sjungit Lucia-sånger och druckit Cola. Och klockan är snart tolv.

Och imorrn är det en ny tenta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan VG på den här tentan också. Jag sätter mitt hopp på den vi har imorrn, annars ger jag upp...

Nu ska jag... plugga... eller nåt... ;) Ses imorrn bitti... Henke å jag tänkte låtsas vara ambitiösa och skriva C&S-uppsats. Spännande...

Malou sa...

johanna: Att få nästan något är fan bland det värsta som finns (skolmässigt). Men översättning är ju en annan femma, det går nog skitbra!

Var duktiga! Plugga och skriv många stödord :P