måndag, februari 26, 2007

Double, double, toil and trouble...

Nu har jag finally läst ut Macbeth. Här är grejen: jag gillar Shakespeare, verkligen. Jag var smått besatt en gång på världen, det ska erkännas... Men Macbeth? Boken har samma problem som Ocean Ave.; way too många karaktärer. Edit, Billy!

Just nu sitter jag och försöker hålla mig vaken tills Oscarsgalan börjar. Det gick hyfsat fram tills att Scrubs tog slut. (I love J.D. Förmodligen kommer vi gifta oss.) Men men, jag har en stor hög med godis och väldigt mycket cola som håller mig sällskap. Och hey, det är ju värt det. Jag undrar hur pigg jag kommer vara på att diskutera Shakespeare klockan 9 i morgon bitti, dock.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Samma här, jag älskar Shakespeare, är, enligt min a elever och vänner, besatt av honom. Hamlet är min favvo - klart bäst. Macbeth är lite strulig och jobbig, men det finns värre (typ King Lear). Lycka till!

Malou sa...

miss e: Jag är barnsligt förtjust i Romeo & Julia och Köpmannnen i Venedig. Macbeth, not so much...

Paulina sa...

De ar alla bajs!!! Kanske har du inte utsatts for samma shakespear-tortyr som jag. Man maste trottna. Dar finns inget speciellt forutom fjolligt sprak. Jo, det AR sa.

Malou sa...

peck: But I liiike him! I vanliga fall... Maceth, dock... Macbeth var inte kul.