måndag, februari 26, 2007

Leave me alone, I'm Swedish

Jag har nyss vaknat. Lade mig när jag kom hem från skolan vid halv två och däckade direkt. Tyvärr känns det inte så mycket bättre, dock.

Shakespeareandet gick rätt ok, min totala sömnbrist till trots. Jag gjorde misstaget att erkänna att jag kan sonett 18 utantill och fick proklamera den för klassen, stående. Jag tycker inte om att stå upp. Men jag kan behöva lite extra brownie points, så det var nog for the best.

På väg till bussen stötte jag på en ung man vars namn jag inte uppfattade. Inte heller upfattade jag mycket av vad han sa, men några saker sipprade in i hjärnan på mig. Det var något om Sveriges kalla kulturella klimat (i hans hemland i Afrika pratar man alltid med sina grannar), at folk nuförtiden bara träffas på diskotek (jag frågade inte om "nuförtiden" var slang för 1996 då termen "diskotek" användes senast) och att svenskar bara kan träffas om de har druckit sprit. "Yeah, I'm drunk right now", sa jag. Han fattade inte skämtet. Sedan sa jag att jag hade pojkvän, tog en omväg till bussen och fick springa sista vägen. Haha, en fiktiv pojvän... Carin, vem är jag?

Nu ska jag kolla på Outsiders. I think. Zzzzzzz.

6 kommentarer:

Funkan sa...

Imaginära pojkvänner är underskattade. Själv har jag en svartsjuk sambo sedan två år. Namnet varierar...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Åh älskade Sverige. Tack för att jag får sitta själv på bussen, samt har en anledning att dricka mitt på dagen. "det är så jag träffar folk".

Carin sa...

Haha! Ja, fiktiva partners är tydligen väldigt populärt nu för tiden :p Jag funderar på att skaffa en jag också, så kanske jag blir lämnad ifred av svartsjuka ex och annat löst folk...

Paulina sa...

HAHAHA

Malou sa...

johanna: Inte sant? Jag funderar på att utveckla denna karaktär. Har alltid varit svag för namnet Bernt.

lisa: I wholeheartedly concurr. Jag VILL sitta själv på bussen och jag VILL vara ifred när jag inte har sovit på hela natten och bara vill till bussen!

carin: Jag tycker att du ska skaffa en! Och med löst folk menar du amerikaner, antar jag?

peck: Not funny! Han hade gula tänder och jag fattade knappt vad han sa...