onsdag, januari 03, 2007

2006

Som den listnörd jag är kommer här, om än något försenat, en sammanfatting av år 2006. Denna hittades någonstans som jag inte kan minnas. Enjoy.

Årets...
...bok: The God of Small Things - Arundhati Roy
...film: Jag fastnade för Brokeback Mountain. The Constant Gardener var en höjdare också.
...tv-serie: Prison Break. Samt en nyväckt kärlek för Ally McBeal. God bless DVD-boxen :D
...händelse: Får no lov att säga studenten. Usch så tråkig man är.
...sport: FOTBOLLS-VM. Far var på plats uder Paraguay-matchen. Jag var avundsjuk. Jag grubblar fortfarade på vad Materazzi sade till Zidane. Något genialiskt, I'm sure...
...mat: Wokade grönsaker med röd currysås frånThai Fastfood; yum!
...födelsedag: 19 fyllde jag och spenderade dagen med att glo på VM-final.
...musiker: Jag har inte haft tid med musik, hur tragiskt det än låter. Men Bobby Flynn upptäcktes och gillades skarpt.
...sommarplåga: Boten Anna var som en käftsmäll varenda jävla gång man hörde det.
...partylåt: Allt med Johnny Cash.
...album: Som sagt, jag har inte haft tid med musik. Men jag har lyssnat skitmycket på alla skivor av Coldplay.
...hunk: Här är han.
...kändis: Lindsay Lohan var exakt överallt, och om jag måste se hennes sköte igen kommer jag behöva terapi.
...resemål: Aegina, Grekland.
...nyårslöfte: Gav inget egentligt löfte, därmot planerar jag att skaffa mitt jävla körkort innan lämpet går ut.
...saknad: Vovven.
...vad-fan-tänkte-jag: Jag ställde upp i Västerås Lucia vilket resulterade i att mitt hår blev rosafläckigt, och så vann jag inte ens. Pft.

Kort, koncist och alldeles accurate. Nu ska jag se Den där Mary.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med en Gilmore Girls kompis :P
Vilket avsnitt är du på?
Jag är på säsong tre avsnitt... 9 tror jag.
Ska och titta mer nu :P

Malou sa...

m: Jag håller på med säsong 4 är nog på avsnitt 15 eller 16 :) Jag tänker alltid att jag ska dra ut på dem, men nä man väl har satt igång är det ju helt omöjigt att sluta! :P

Anonym sa...

Ja det är det verkligen *s*
Säsong 4 alltså...då ligger du lite före mig.
Jag köper boxarna faktiskt så det tar lite längre tid för mig att se dom. Det styrs av ekonomin :P
Men dom är ju på säsong 7 i USA...så vi har ju några säsonger kvar ;)

Malou sa...

m: Jag köper också boxarna, jag kan inte det där med nerladdning... Jag fick säsong 4 i julklapp :)

Anonym sa...

Aaa...där ser man :)
Då kanske jag har en chans att hinna i fatt dig trots allt :P

Anonym sa...

Malou, bara för dig:
http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,969234,00.html

Malou sa...

m: Jag är inte oslagbar, men jag ger inte upp utan fight :P

johanna: Jag tackar ödmjukast. Tänk att en dag få bli likadan som Linda. Oh, happy day.