onsdag, januari 10, 2007

Crippled Inside

Jag har planerat ca 12 inlägg sedan jag skrev sist, men tyvärr kommer ni nog inte att få avnjuta ett enda av dem. Jag har varit alldeles för trött lately (och är iofs fortfarande eftersom jag inte har fått ordentlig nattsömn på fyra dagar). Därför kommer ni inte få höra om hur jag stukade fingrarna när jag, en aning onykter, blev avkastad av en pilatesboll. Och inte om min ljuva karaokesång på Torpet. Eller om mina miljontals hågfärgningar på senaste tiden. Men ni klarar er nog fint ändå.

Igår var jag på stan med Mette. Vi tog en promenad bort till skolan, men instutitionen var stängd och jag kom inte åt att inspektera min uppsats, så jag vet fortfarande inte om jag har anlednin att klaga på mitt Culture & Society-betyg. Jag hoppas nästan inte det, för jag har inte tillräckligt med energi. Sedan käkade vi thaimat och besökte ett par affärer innan det bar av hemåt.

Imorse övningskörde jag ut till Hallsta, plockade upp min lilla mormor och åkte in till stan igen för att kolla på en lägenhet hon hade blivit erbjuden och nu även har tackat ja till. Lunch på Kalles och sedan föreslog jag av okänd anledning att vi skulle åka till IKEA och kolla på möbler åt gumman också. Jag hatar IKEA av varje fiber i min kropp, så jag gjorde min grej; slog mig ner i den skönaste soffan jag kunde hitta och väntade på att de andra skulle bli klara. Vid fyra åkte jag ner på stan igen och tog en fika med Hanna. Jag var väldigt kissnödig. Konstant.

Nu ska jag med tankekraft försöka få igång Kanal 5 som lade ner igår under stormen. Wish me luck!

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Därför kommer ni inte få höra om hur jag stukade fingrarna när jag, en aning onykter, blev avkastad av en pilatesboll." OMG det där är en historia som jag VET att jag vill höra! ;D

Paulina sa...

luck

och henriette: hon kommer att ljuga. Pilatesbollen var faktiskt helt oskyldig i dramat

Malou sa...

henriette: Någon gång i framtiden kanske jag berättar historien... Efter lite sweet talk och mutor :P

Malou sa...

peck: Och du ska inte ljuga. Du såg att bollen var helt ohanterlig! ;P