måndag, januari 01, 2007

Happy 2007!

2007. Creepy. Det känns som att 2006 började för bara ett par månader sedan.

Hur som helst hade jag riktigt roligt igår. Middag och lekar med familjen först, och efter tolvslaget (vilket kändes en gnutta kaotiskt) drog jag hem till Peckelalis. Där var det high life, very skoj. Massa folk jag aldrig hade träffat förr, blandat med några bekanta ansikten. De flesta var väldigt... salongsberusade, som Filip och Fredrik skulle uttrycka det. Runt två började jag känna mig bakis, trots att jag aldrig var särskilt full. Tjugo i fyra kom jag hem och trillade i säng. Idag är jag trött. Jag har ätit tsatziki, choklad och ägg. I massor. Mitt nya liv (om jag nu ska skaffa ett sådant) får börja en annan dag. Dessutom funderar jag på att vara djupt deprimerad i år. Mitt horoskop påstår nämligen att hela året kommer vara crappy, och vem är jag att ifrågasätta stjärnorna?

Imorrn bär det av hem till la madre igen. Jag ska väl sitta och skriva dikter, som vanligt (intern ironi).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag ska tydligen resa mycket, enligt mitt horoskop. Bäst att packa resväskan, just in case...

Anonym sa...

20 dagar kvar tills vi börjar skolan igen...

Malou sa...

Miss KYD: Jag vill också! Vågar man leka treåring och totalt trosta skiten som ågon lågavlönad jävel på Aftonbladet har ljugit ihop?

johanna: Tjohoo! Jag längtar redan. Eller egentligen inte. Fast en bra sak för det nog med sig; man kommer inte ha tid att äta choklad hela dagarna :P Jag börjar känna mig en aning äcklig vid det här laget...