söndag, januari 21, 2007

Aj.

Jag vaknade redan 8.15 imorse, då det började kännas som att jag svalt ett gäng rakblad. Tack och lov har jag nu kommit på en relativt bra kur; Ipren och en uppvärmd vetekudde över halsen. Man slocknar som ett ljus. När jag vaknade på nytt ett par timmar senare ringde jag (eller snarare mamma eftersom jag inte har någon röst) till sjukvårdsupplysningen. Fick läkartid kl 16.15, thank god! Jag ska tvinga dem att ge mig penicillin, halsfluss eller inte. Morfin skulle inte vara helt fel heller.

ps. Ni vet Mucoangin som killen i reklamen tar när hans pasta blir taggtråd? Det som bedövar halsen? Har ni inte riktigt svinigt ont i halsen så håll er borta. Det är sugtabletter. Ergo: munnen domnar mer än halsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag HATAR Mucoangin. Jag tog det en gång när jag hade skitont i halsen, vilket resulterade i att tungan domnade bort, men halsen gjorde lika ont som innan. Suck.

Hoppas du är fit for fight på tisdag!

Malou sa...

henriette: Det är jäkligt obehagligt, eller hur?? Nu tar jag dem ändå, bara för att jag är desperat och redanhar överdoserat Ipren...

Det tror jag nog, har fått penicillin som det är ruter i! :) Ganska redigt sur över att jag missade gårdagen, dock...

Anonym sa...

Du får planera in den 24:e februari! Då är det partaj på Kåren igen :D

Malou sa...

henriette: Jag ska boka in det! Looking forward to it! :)