tisdag, januari 23, 2007

School's on

Upprop i skolan idag. Kan nog bli bra i år; lagom stor grupp. En hel pojke. Stackarn. Han får säkert mens innan kursen är till ända bara av blotta östrogenhalten i rummet. Humaniora-instutionen verkar inte ha fattat det där med mjukstart, så till imorrnska vi ha läst två romaner och översatt tidernas tråkigaste text. Dock hade vår lilla fröken gjort ett misstag, och ingen av böckerna fanns att få tag på i stan. Wohoo, tycker jag.

När skolan var avklarad tog jag en snabbfika med Hanna innan jag tog tåget ut till Hallsta för att träffa Peck för sista gången innan hon flyr fältet. Vi gick hem till Emma och Theo och käkade. Jävligt gullig unge det där (har dock inte ändrat mig i barnafödafrågan).

Sen fick jag skjuts hem av far. Har översatt texten. Riktigt dåligt, might I add. Det var en svår text (läs: min hjärna är inte i toppform efter en månads hårdslappande). Hrm. Käkat thai med mamma (vi har tjejkväll tonight). Fått massage på mina värkande ben. Jag tror aldrig att min kropp har upplevt så här mycket motion (läs: långsamt promenerande) på ett och samma dygn. Smärta, really.

Nu ska jag lägga mig ett tag. Phew.

ps. Oscarskvällen kirrad. Me so happy!
ps2. Standoff var riktigt bra, faktiskt. Don't miss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, "barnafödafrågan"
Du missförstod nog Swift

Malou sa...

peck: Tss. Våga vägra barn.