lördag, januari 20, 2007

Nu hatar jag!

Inspirerad av Miss Keep Your Distance samt de hundra-something febernedsättande tabletterna som snurrar i mitt blodomlopp kommer här min hatlista. Och jag blir arg bara av att titta på den.

1. Att vara sjuk. Alla sjukdomar inräknade. Särskilt sådana som sätter sig på halsen och får en att vilja avlägsna halsen bara för att undvika smärtan.
2. Fleecetyg. Speciellt när det går ner över armbågarna, det får mig att vilja krypa ur skinnet. Dessutom är det gjort av folks skitiga gamla pet-flaskor. Varför skulle någon vilja klä sig i det? Va?!
3. När folk säger ”gott nytt”. Det heter GOTT NYTT ÅR. Och inget annat. Jag rasar mot gott nytt-människor.
4. Orange tändare. Jag hatar dem med glöd. Get it? Glöd. Haha!
5. När lederna i folks kroppar inte fungerar som de ska. Och när människorna prompt ska visa upp det.
6. Föräldrar som låter sina barn gallskrika på bussar och dylikt. Få ungen att knipa igen eller välj ett annat transportmedel!
7. När Mikaela klappar i händerna på sitt speciella sätt. I can’t take it!
8. Rengöringsmedelsreklam. Håll käften om erat jävla Cillit Bang! Eller åtminstone; skaffa bättre argument! ”Du behöver bara torka en gång – så att du får mer tid för dig själv”, PFT.
9. Våra värsta år. Blåst dotter, grisig pappa, jobbig lillebrorsa… Inte roligt!
10. Bilder på hudveck. Om jag inte kan identifiera kroppsdelen bums så vill jag inte se! Äckligt.
11. Fåglar av alla slag. Det behöver inte ens en förlaring.
12. Filmen Glitter med Mariah Carey.
13. Mariah Carey.
14. Folk som försöker lura mig att äta kött trots att jag clearly har förklarat att jag är vegetarian. Tro mig, det har hänt.
15. Att plocka ur dismaskinen. Kan låta som en simpel sak, men jag hatar det innerligt.

Nu har jag hatat klart, iallafall for now.
See ya.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Våra värsta år är ett jävla fenomen. Jag förstår inte vilka som ser det? Sjukt tråkigt, galet jobbigt och äckligt smaklöst.

Malou sa...

peck: Amen sister! Det är faktiskt inte roligt alls! Speciellt inte brorsans "vitsiga" förolämpningar mot blondinen...

Anonym sa...

haha våra värsta år är ju bäst! :D
jag älskar det! haha skrattar lite lätt bara jag tänker på det! mihi.

Malou sa...

malin: Du har märklig smak. Gillar du Stefan & Krister också?

Anonym sa...

haha nej verkligen inte ! finns fan inget värre än stefan & krister. uh ! ¨
men fan, vem gillar inte marcy i våra värsta? :D ååh helt underbart! :D

Anonym sa...

Jag kan skriva under på det där med Våra Värsta År... Jeez... "But Aaaaaaal...." Raaaaah! Döda!