onsdag, september 13, 2006

Body and soul, I'm a freak

Jag mår så jävla konstigt nu för tiden. Domnande ben, ilande huvudvärk, näst intill konstant illamående och så den eviga jävla tröttheten. Det kan inte vara vitaminbrist eftersom jag knaprar tillskott som en kroppsbyggare. Fast inte anabola, förstås. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt situationen. Jag vill inte gå till vår husläkare, för det enda hon gör är att lyssna på ens hjärta och säga åt en att andas bättre. Värdelöst. Äh, jag får ta det som en karl och ignorera skiten helt enkelt.

Jag orkar inte ens berätta om det sjukt skumma semi-sektsmöte jag och Peck hamnade på idag. Istället kan jag berätta att vi fikade på Global Living och att jag åt en god kaka. Sedan träffade jag Mette också. Det var riktigt nice.

Nu ska jag lägga mig och vila huvudvärken ett tag. Ikväll kollar jag allra troligast på Top Model 6. Spännande twist denna gång: alla är fula som stryk (en brud har pubeshår på skallen). Coincidence? I think not...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tips: om du käkar p-piller (eller något annat hormon-trams) sluta omedelbums! Livsfarligt, jag dog jättenästan (på riktigt)av skiten.
Har man mer tur än jag hade så är vanliga biverkningar huvudvärk och illamående.
Vikigt: är det båda eller bara ena benet som domnar?

Kan även vara raka motsatsen: graviditet ;)

Eller en gammal hederlig överdos av vitaminer (jo, det går att få i sig för mycket vitaminer, inte alls bra).

Malou sa...

ellen: Det är det ena benet (höger), vad betyder det? Nu blev jag orolig, jag ska nog gå och kolla upp det trots allt... Och dra ner på vitaminerna! :P

Tack för tipsen!

Anonym sa...

Är det vid någon särskild tid på dygnet som benet domnar, efter du suttit still länge, efter du gått långt eller händer det lite nu och då?
Hur länge har du känt av just benet?
(om du vill kan du maila mig, en del saker vet jag rätt mycket om).

Malou sa...

ellen: Det har bara hänt ett par gånger, båda gångerna hade jag varit på benen rätt länge och sedan satt mig...
Ja, gärna, vad har du för adress?

Anonym sa...

Min mail: makutakuri@hotmail.com

Alltså, jag är ingen doktor, men som sagt just vissa tillstånd kan jag en del om.
Dessutom har jag en släng hypokondri och har turen att ha en läkare eller två i familjen :)

Malou sa...

ellen: Det där med hypokondrin känner jag igen :) Jag slänger iväg ett mail nu!