tisdag, september 05, 2006

Jag stjäl alla listor jag kommer över:

1. Var hittade du den här listan? Här!
2. Var är dina föräldrar födda? Vem vet? Vem bryr sig egentligen? Jag är född på Västerås BB. Jag tippar att de är det också.
3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Jag får inte installera saker på datorn, den brukar krascha då.
4. Vilken är din favoritrestaurang? Spicy Hot.
5. När badade du i en pool senast? Me can't remember.
6. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja en gång. Jag spelade detektiv men fick inte ha pistol för att det uppmuntrade övriga skolbarn till våld.
7. Hur många barn vill du ha? Inga, helst.
8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Rap och hiphop. Det räknas knappt som musik.
9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Japp.
10. Vad har du för TV-kanaler? Har ingen större koll. De vanliga + en del specialare tror jag.
11. Har du åkt moped någon gång? Jadå.
12. Har du busringt någon gång? Eh, ja?
13. Har du fått felparkeringsböter? Njet.
14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Om jag snabbt och effektivt vill dö av rädsla kanske jag provar på det.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Eftersom jag inte är ett atlas kan jag inte svara på det.
16. Har du en egen trädgård? Egen och egen. Mamma och Janne har en och jag tittar på den ibland.
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Teenage Mutant Ninja Turtles! Heroes in a half shell - turtle power!! ;D
18. Kan du alla orden i nationalsången? Ja.
19. Badkar eller duschkabin? Dusch. Snabbt och smärtfritt.
20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Denna månad har jag nog inte sett någon film. Förra månaden gillade jag United 93.
22. Chips eller popcorn? Popcorn.
23. Vilken färg på läppstift använder du? Om jag mot förmodan använder läppstift är det rött.
24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Va?
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Not to my recollection.
26. Apelsin- eller äppeljuice? Oftast blir det apelsin, men helst tar jag äpple.
27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Peck, vi åt thaimat!
28. Favoritchoklad? Mmmmmarabou.
29. När röstade du senast? Jag röstade på Sebastian i Idol 2005.
30. När åt du en hemodlad tomat sist? Förra helgen. Den smakade bra.
31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej. Däremot har jag vunnit medaljer och prisrosetter (hästhoppning och basket).
32. Är du bra på matlagning? Räknas nudlar och pan pizza?
33. Klarar du att tanka själv? Tanka - nej. Tänka - nej.
34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? Ja. Jag och min kusin beställde en present till min mamma när vi var små.
35. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola light. Alltid, alltid, alltid.
36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Jag var tvungen att ha på mig relativt osexiga shorts hela sommaren.
37. Vad var det senaste du handlade? Ett nagellack.
38. Har du kräkts offentligt? Nej, det tror jag inte.
39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Om jag blir mångmiljardär kan jag köpa en make.
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Nej.
41. Har du ringt något betalnummer? Ja, VL:s jävla idiot-hor-nummer.
42. Kan man vara vän med sitt ex? Ja.
43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Janne i början av sommaren.
44. Hade du mycket hår som liten bebis? Japp. Som ett troll, ungefär.
45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? "Välkommen till IQ-svar nummer blablabla", tror jag att det säger.
46. Vad har du i din väska? Ett smärre skrotupplag: apoteks-kit, plånka, mobil, nycklar, skolgrejer, kalender, skräp, läppglans, lypsyl, vantar, iPod, cigaretter, tuggummi, och mycket, mycket mer.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Inte direkt.
48. Vad är du tacksam för idag? Att jag är klar med alla veckans skoluppgifter och kan ligga framför tv:n hela kvällen.
49. Senast sedda film: Offside. Den var nice.
50. Senast köpta skiva: Wow, det var rätt länge sen. Jag tror det var nån Johnny Cash.
51. Sparar till: Jag är mer Slösa än Spara.
52. Väntar på: JULAFTON! :)
53. Pålägg som gäller: Äter bara ost.
54. Dagens dryck: Coca Cola Light, as always.
55. Senaste boken du läste: JPod av Douglas Coupland var den senaste jag avslutade.
56. Senaste maträtten du åt: En äcklig gör-själv-i-ugnen- pizza. Yuch.
57. Senaste klädesplagget du bar: Just nu har jag på mig en grå klänning. Innan det hade jag pyjamas.
58. Senaste repliken du yttrade: Jag tror det var nåt i stil med "ok!". Men jag kan missta mig.
59. Senaste personen du träffade: Min mama.
60. Senaste personen du pratade i telefon med: Peck, tidigare idag.
61. Senaste personen du fick brev av: Räknas Miljöpartiet som en person? För de skickade av någon anledning brev till mig idag.
62. Senaste gången du sov: Mellan ca 15.00 och 16.30 idag.
63. Vad har du gjort idag: Varit i skolan, på UM, på apoteket och på ICA. Sovit middag och kollat på lite Oprah.
64. Gillar du svarta kläder: Ja, jag tycker att det är snäsigt.
65. Hur tidigt stiger du upp: Vanligtvis 07.00 på vardagar. På helger något senare, runt 13 kanske.
66. Vilken färg har du på håret: Blont.
67. Vad har du för färg på ögonen: Blå (blond med blå ögon, väldigt svensson - jag vet).
68. Var har du ont: Lite i nacken, i ena ögonbrynet och i ett sår på fingret.
69. Vad lyssnar du på för musik nu: Pipedown med Babyshambles.
70. Vad har du för klocka: Min mobil fungerar utmärkt som timepiece.
71. Favoritgodis: sura colanappar.
72. Dyraste plagg du köpt: Minns ej. Och det var förmodligen inte jag som betalade.
73. Har du jobb: Inte för tillfället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul lista, för att inte tala om svaren.

Funderade lite på att sno den, men det orkar jag nog inte. Kanske senare.

:)

Malou sa...

ellen: ja, jag gillade den skarpt :)
hojta till om du tar den, skulle vara roligt att läsa :)

Anonym sa...

Hi people
I do not know what to give for Christmas of the to friends, advise something ....

Anonym sa...

Hello. Good day
Who listens to what music?
I Love songs Justin Timberlake and Paris Hilton