tisdag, september 12, 2006

Fish are friends, not food

Idag har varit en av de mer värdlösa dagarna i min skolkarriär. Tåg till Eskilstuna (som var försenat, segt och allmänt oförskämt). Sen en gästföreläsning med Gwyneth Fox som arbetar för ett bolag som ger ut ordböcker. Jag somnade inombords. Sedan en 45 minuters grammatikföreläsning om saker jag redan kunde. Och så hem igen. Åh, visst ja. Jag åt ännu en äcklig Eskilstuna-wok någonstans där i mitten. Måste sluta tro att de kan tillaga grönsaker på korrekt sätt i den stan.

Försökte nyligen hjälpa mamma att sortera strumpor. Visste ni att en enda familj kan ha upp till 7000 svarta uddastrumpor? Det visste inte jag heller innan jag såg det med egna ögon. Jag gav upp relativt fort.

Nu ska jag ta mig en Cola och lägga mig och läsa reportaget om Sveriges politiska framgång i The Economist. Sen blir det Gilmore Girls. Jajamensan.

Inga kommentarer: