måndag, september 11, 2006

Du är min hjälte för du vågar vara svag

Finally har jag börjat en kurs med lite uppsatsskrivande! :D Kommunikationen kickade igång idag, och eftersom jag älskar ord (jag älskar att skriva och pratar i stort sett konstant) kommer det här passa mig utmärkt! Läraren verkar bra också. Hon tycker om lutfisk.

För övrigt rockade jag hårt på grammatikseminariet. Torsten är skön och kallar alla pronouns (svenskt ord borttappat, alternativt aldrig inlärt) för bastards, av någon anledning.

Nu ska jag ta mig något att äta och eventuellt en tupplur också.
Puss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad heter lutfisk på engelska?

Malou sa...

peck: Laotfish, förstås! Nej, jag bara skojade. Det heter stockfish. Fast det lät roligare när hon sa det på brittisk svengelska.

Anonym sa...

Laotfish. He he. Så säger vi hemma också, eller ludefish. Med grym brytning såklart. Brytning är kul. Borde kanske lägga mig till med en sådan, särkilt inför redovisningen i skolan på onsdag. Vad förvånad klassen skulle bli om jag bröt på, säg, ryska. Mmm, tål att tänkas på.

Malou sa...

ellen: Jag har filat på min nya, japanska brytning hela dagen. Jag tror att det kan bli något bra av det, faktiskt :P